Privacy verklaring

maandag 13 november 2017

More stars and tea dying

Op een gegeven moment had ik ineens 20 sterretjes klaar.

At one moment I had finished 20 stars.


Die heb ik dit weekend meteen aan de rest van de quilt gezet.

This weekend I sewed them onto the rest of the quilt.


Ik was ook bezig met het "verven" van borduurstof, ik deed theezakjes en wat oploskoffie in een pan water en koken maar. 

I also was busy with "dying" some embroidery fabric, I put some teabags and instant coffee in a pan with water and it could be boiled.

 
Na een half uurtje heb ik er alles uitgehaald en droog gebakken in de oven op een lage tempeartuur. Daarna nog gestreken en ze zijn weer klaar voor toekomstige borduurwerkjes.

After a half hour I took it out the pan and put it in the oven were I left it for some time on a low temperature, so it would dry. When that was done I ironed it and now it is ready for futures cross stitch projects.



15 opmerkingen:

quilting Jeannet zei

Leuk dat je weer aan het quilten ben Carin!

Anoniem zei

Hi Carin thankyou for showing us how you dye your fabric ,I must remember this post.
I love your stars,well done my friend 💋

Truus zei

Heerlijk Carin dat het patchen weer goed gaat. Maak je hier een deken van of een kleine quilt?
Mooie kleur is de borduurstof geworden -toch ook maar eens doen.
Gezellige dag
groetjes, Truus uit Drenthe

Carin zei

Truus de quilt ga ik ongeveer 180 x 140 maken, lekker voor op de bank

Hilda zei

Your star-quilt still looks totally amazing.
And I love dying with tea .... I already died many of my fabrics to give them an antique look! It's so easy, isn't it?

Hugs
Hilda

Marja Rijnsburger zei

Leuk gaat je sterretjes quilt worden.
Ik kleur en droog mijn stofjes voor beren kleertjes ook zo. Soms strooi ik er nog wat kaneelpoeder over voordat ze de oven in gaan. Dan krijg je van die ouderwetse spikkels in de stof.
Fijne nieuwe week.
Groetjes Marja

Wilma Kuin zei

Oh prachtig!!
Dit heb ik ook nog ergens liggen,..
:o)

Floor zei

Prachtig je sterretjes! Lijkt me heerlijk om daar "straks" onder te liggen.

Michelle Ridgway zei

Your stars are really looking lovely Carin x

jmk zei

Oh, I do love the look of that star quilt! <3

wilma oud zei

Oh wat vind ik die sterren quilt mooi worden. En het schiet al op. Leuk dat verouderen van die borduur stof. Groetjes Wilma

Marilyn zei

Love the stars, this quilt will be amazing!
I like how your "cooked" fabric turned out.
Marilyn

Yvonne zei

De sterren zijn mooi :o)
Groetjes,
Yvonne

marianne zei

De sterren stralen...Mooi !!!

Carol zei

This star quilt will be so lovely, Carin--one of my favorite projects of yours! I have never dyed fabric, but should give it a try :)